marjisen.webblogg.se

Kommer att skriva om allt möjligt. Det blir nog en och annan story om min hälsoresa samt om handverk och familjen.

Är så tacksam

Publicerad 2015-05-04 15:57:35 i Allmänt, Baka, Familj, Hälsa, Träning,

Jag är hur frisk som helst! 

Mår så sjukt bra 😀 Bara för skojs skull tog jag en rask promenad i förmiddags med vagnen och ståbrädan. Det brände i låren och rumpan med ack så skönt det var 😃 Runkeeper tyckte att jag var duktig 😉 När vi var framme vid Lidl visade den att vi hade gått 4,7 km. 

Var självklart röd i ansiktet och svettig men vad spelar det för roll? Folk tittade på mig lite extra men jag antar att det beror på att jag såg så nöjd och lycklig ut 😄

På kön till kassan såg jag att jag hade fått ett sms av en av de underbara kvinnor som jag har haft äran att prata med på sistone. Hon skrev att hon vill börja sin hälsoresa på måndag! Jag blev så glad att jag nästan studsade - och blev faktiskt påminn av en medmänniska där i kön att det var min tur 😂

Skulle ha gått även hem men det började blåsa kallt och vi var hungriga.

Så inom kort får jag äntligen börja coacha och guida och har möjligheten att hjälpa andra som jag har blivit hjälpt.

Eftersom det är måndag idag har jag vägt och tagit mått på mig. Daniel fotade mig imorse på samma sätt som han gjorde när jag började. Efter 28 dagar har det hänt grejer! Minus 6 kg och 33 cm samt en mycket gladare och piggare jag. Det sjuka är att jag känner inte igen mig själv...jag har inte varit så här lätt på - ja, vet inte när senast. Och hur kläderna sitter. Det är en riktig konstig känsla. Kan inte hantera det än. Kanske just därför gör jag skumma saker som att jag gick till Benjamins garderob och testade hans byxor. Ska ta ett par jeans av honom - självklart sådana som han inte använder 😃 

Jag har bestämt mig för att inte skaffa nya kläder förrän jag ser hur min nya kropp blir 😮

Måste säga att de sk gröna dagar är mina favoriter. Idag är en orange dag och det betyder att jag måste äta ganska mycket. Det betyder med andra ord proteiner, grönsaker och kolhydrater som ris, sötpotatis, bulgur eller quinoa. Blir så mätt och svullen då.

Här ett par "gröna" tallrikar 



Det är torsk på den översta bilden och spenat, paprika och tomat omelett på nedersta. 

Och här är sånt vi gjorde med barnen i helgen 





Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

"marjisen"

Föräldraledig med två barn hemma och hinner göra ett och annat mellan amning och blöjbyten 😀 Älskar att virka, sticka, läsa, baka, träna och testa på nya saker ☺

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela