marjisen.webblogg.se

Kommer att skriva om allt möjligt. Det blir nog en och annan story om min hälsoresa samt om handverk och familjen.

Ont i halsen men det går

Publicerad 2015-04-21 18:23:53 i Allmänt, Baka, Familj, Hälsa,

Mår si så där men man ska inte deppa för det 😕 Alvin, min lilla buse, har väl smittat mig med sin förkylning. Men jag har blandat en mirakel dryck av mina kosttillskott och det verkar som att det funkar 😊 Snart har det gått över säkert. Minussidan är ju att man tappar aptiten och att äta 4 gånger om dagen blir lite halvjobbigt 😛

Vi har i alla fall njutit av solen och underbara vädret idag 😎 Räknade nyss att vi har sammanlagt varit ute i 5 timmar idag! 

Däremellan har killarna sovit efter lunchen. Alvin vaknade dock jätte ledsen och gick inte att trösta på. Bestämde mig till slut att börja baka med honom hängande på höften. Det uppskattades. Testade baka en blandning av brownie och cheesecake. Såg receptet igår nämligen. Enligt testpersonerna lyckades jag 😄 Äter ju inte själv sötsaker/mjölkprodukter/mjöl så det var riktigt spännande att baka utan har det minsta aning om hur det blir 😅

Här före ugnen 

Här efter 

Tänkte baka bland annat det här till Jonathans kalas som vi ska ha den 30 maj 😊

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

"marjisen"

Föräldraledig med två barn hemma och hinner göra ett och annat mellan amning och blöjbyten 😀 Älskar att virka, sticka, läsa, baka, träna och testa på nya saker ☺

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela