marjisen.webblogg.se

Kommer att skriva om allt möjligt. Det blir nog en och annan story om min hälsoresa samt om handverk och familjen.

Hälsoresa

Publicerad 2015-04-19 19:49:00 i Allmänt, Familj, Hälsa, Träning,

För ungefär en månad sedan såg jag en annons eller reklam på Facebook om Hälsocoacherna (www.halsocoacherna.nu) och blev nyfiken på de. 
Läste sidan och skickade ansökan. Jag blev antagen 😀 Man skulle beställa produkter från FitLine och vänta på starten. 
De lovade att man skulle gå ner i vikt och börja må bättre. Och man skulle kunna bli även en coach själv! Att följa kostplan och få gratis coachning lät ju enkelt.

Fick produkterna ganska snabbt och sedan fick vänta och vänta och vänta 😀 Jag lyckades inbilla mig att starten var på söndagen den 5 april och började snällt då att äta mina osaltade proteinmåltider 😃 Det var lite konstigt att inte kunna dricka till maten och behöva tugga så mycket. Jag hade med mig ägg och drack bara kaffe och vatten på kalaset 😀
Det blev en hel del ägg och kyckling och även fisk. Tyckte aldrig att det var större problem med att inte kunna salta maten. 
Det visade sig att jag hade tjuvstartat 😂 Jag skulle ha börjat på måndagen istället. 
Det roligaste var att jag hade gått ner i vikt i väntan på att börja programmet! Måste vara med positiv tänkande att göra med 😁
Så dagarna gick och ibland var jag mer dimmig än på andra dagar. Var lite orolig för amning men det gick också bra trots allt. Och sedan hade en vecka gått och det var dags att mäta resultat: lite över 4 minus på vågen och -18 cm på kroppen  (man mäter på olika ställen)!
 
Så plötsligt fick jag på mig jeansen som jag fick knappt över höfterna tidigare. Och andra kläder började sitta bättre. Men ännu viktigare tycker jag är att jag har fått massor av energi och glädje samt att jag sover djupare! Har haft problem med sömnen och det hjälper självklart inte att ha en liten kille på nästan 8 månader som väcker en titt som tätt. Men nu känner jag mig mycket mer utvilad. Just nu är lite sisådär då minstingen är förkyld 😢
 
Efter en vecka med proteiner börjar man äta grönsaker till och även kolhydrater (ris, bakpotatis, sötpotatis, bönor, quinoa...) på en dag. Men det allra bästa är frukosten 💖 Jogurt med frön och bär och ett ägg till 
 
Ska fortsätta berätta senare mer ☺


Så här kan det se ut också 😊

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

"marjisen"

Föräldraledig med två barn hemma och hinner göra ett och annat mellan amning och blöjbyten 😀 Älskar att virka, sticka, läsa, baka, träna och testa på nya saker ☺

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela