marjisen.webblogg.se

Kommer att skriva om allt möjligt. Det blir nog en och annan story om min hälsoresa samt om handverk och familjen.

Hälsoresan fortsätter

Publicerad 2015-06-10 08:41:24 i

Jag fick en riktig överraskning på morsdagen. I form av en besked från min man. Han sa plötsligt, utan förvarning, att han vill börja med Hälsocoacherna. Imorgon. Jag blev lite omtumlad men satte igång med att göra iordning kyckling till honom och gå genom olika saker. Han har tagit sk optimalset redan ett tag så han var bekant med kosttillskotten men fick lära sig att använda de lite annorlunda bara. 

Från saltälskare till helt saltfri kost har gått jätte bra 😊 Mosig i hjärnan blev även han med bara proteiner en hel vecka och trött.  Men lyckan i måndags när han fick starta dagen med yoghurt, blåbär och fröblandning 😁 svårt att beskriva 😀
Han var så full av energi efter jobbet att han gick och tränade 😊 hårt, fast jag hade sagt att han måste ta det lite lugnt. Och så nöjd han var 😊 

Det hade hänt saker på vågen också. Han hade tappat över 5 kg under veckan 😊 Är så stolt över honom!

För min egen del går det också framåt. Har inte fått så mycket träning men när man sköter kosten händer det ändå grejer 😊 Räknade att jag har blivit av med  45 cm sammanlagt 😃 och det syns måste jag säga! Det bästa med det här är att fettet under huden försvinner 😊 Vet ni det där som man trodde att man skulle få leva hela livet med? Det försvinner! Och det känns som att jag bränner fett trots att jag har inte tränat 😀 Inte ens snacka om att hur det känns att älga upp i backen eller rusa upp i trappor och inte känna det minsta 😄 Eller leka i parken. Kan leka apa och hänga på klätterställningar 😊 I söndags testade jag simma första gången med den här kroppen. Fort gick det men flyter inte lika bra 😂
Det galnaste är att jag kan kanske snart väga under 70 med mina "muskulösa" 177 cm 😛 Trodde inte att det skulle vara möjligt...


Lilla superman 😊


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

"marjisen"

Föräldraledig med två barn hemma och hinner göra ett och annat mellan amning och blöjbyten 😀 Älskar att virka, sticka, läsa, baka, träna och testa på nya saker ☺

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela